رفتن به محتوای اصلی

رزمایش رسانه‌ای عفاف و حجاب در گیلان برگزار می‌شود

1401/06/25

رئیس بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه رزمایش رسانه‌ای عفاف و حجاب استان گیلان در آینده نزدیک برگزار می‌شود گفت: امسال نزدیک به ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره عفاف و حجاب ارسال شد.

به گزارش روابط عمومی بسیج رسانه گیلان، «مهدی پارسا» روز (چهارشنبه 24 شهریور) در نشست خبری آئین اختتامیه جشنواره چند رسانه‌ای عفاف و حجاب با عنوان گوهر ناب اظهار داشت: این جشنواره برای نخستین بار به همت بسیج رسانه استان گیلان و با همکاری معاونت پرورشی آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری، کمیته عفاف و حجاب بنیاد شهید و دستگاه‌های متولی برگزار شد.

رئیس بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه امروز حتی یک نقاشی، یک خط خوشنویسی و پرچم کشورها می‌تواند به عنوان رسانه عمل کند و پیامی را به مخاطب انتقال دهد تصریح کرد: بنابراین نباید ذهن‌ها در این حوزه فقط معطوف به رسانه‌های مکتوب و مجازی باشد و هدف ما از برگزاری جشنواره چند رسانه‌ای عفاف و حجاب همین بود.

پارسا با تاکید بر اینکه هر روز باید روز عفاف و حجاب باشد و این ایام تنها مختص به یک روز خاص در تقویم نیست اذعان کرد: با توجه به اهمیتی که امروز عفاف و حجاب به عنوان سمبل و هویت فرهنگی جامعه دارد نقش همه دستگاه‌ها و اقشار مختلف مردم برای احیای فرهنگ ناب عفاف و حجاب بر کسی پوشیده نیست.

وی آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره عفاف و حجاب را قابل توجه خواند و با اشاره به اینکه امسال نزدیک به 500 اثر به دبیرخانه ارسال شد ابراز داشت: جشنواره چند رسانه‌ای عفاف و حجاب استان گیلان با عنوان گوهر ناب در بخش‌هایی مانند فیلم کوتاه، ایگفوگرافی، مصاحبه، یادداشت، عکس نوشته، تیتر، انیمیشن و دابسمش برگزار شد.

رئیس بسیج رسانه استان گیلان با تاکید بر اینکه باید با تولید آثار رسانه‌ای و هنری فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه ترویج کنیم هدف  جشنواره عفاف و حجاب را همین موضوع اعلام کرد و گفت: نقش خانواده به عنوان اولین نهادی که نهال عفاف و حجاب در آن کاشته می‌شود بسیار حائز اهمیت است و باید به آن پرداخته شود.

پارسا گفتمان سازی در حوزه عفاف و حجاب را مهم‌ترین رسالتی که بر دوش تمام دستگاه و نهادهاست دانست و با تاکید بر اینکه دشمن در حال تولید آثار مسموم و ترویج سبک زندگی غربی است اظهار داشت: همه ما در این بخش مسئول هستیم و تکلیف داریم و نباید نگاهمان در حوزه عفاف و حجاب تنها به چند دستگاه دوخته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه رزمایش رسانه‌ای عفاف و حجاب استان گیلان در آینده نزدیک برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: علاوه بر این‌ها  دی ماه امسال هفتمین جشنواره ابوذر در گیلان برگزار می‌شود و دبیری آن هم به محمد حسن پور معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی محول شده است.