رفتن به محتوای اصلی

شهید باکری قهرمان ملی پرچمدار امام و انقلاب است

1402/12/14

هم رزم شهید باکری گفت: شهید باکری قهرمان ملی پرچمدار امام و انقلاب است و امثال شهید باکری های و جوانان زیادی در کشور داریم که باید به آنها میدان داده شود.

به گزارش روابط عمومی بسیج رسانه استان آذربایجان غربی، محسن رضایی، فرمانده دوران هشت سال دفاع مقدس و هم رزم شهید باکری، روز دوشنبه در همایش گرامیداشت شهدای عملیات‌های بدر و خیبر  که در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد، گفت : آذربایجان غربی یکی از استان های تاثیرگذار در حوزه جنگ و جهادت است که ۲۹ نفر در عملیات بدر و خیبر شهید از جمله برادران باکری را تقدیم انقلاب کرد.

وی افزود: مردم آذربایجان غربی ۱۲ هزار شهید گلگون کفن تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند، همچنین ۳۶ مجاهد از سراسر کشور در این استان به شهادت رسیده‌اند، فرماندهان بزرگی همچون شهید کاظمی، شهید بروجردی، شهید کاوه، شهید امینی، شهید بهرامی، شهید طریقت، شهید درستی و ... در این خطه به شهادت رسیدند.

رضایی ادامه داد: خطه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، به ایثار، فداکاری، گذشت و ... مشهور شده است، بنابراین باید به خود افتخار کنید که چنین انسان‌های بزرگی در این سرزمین به اوج رسیده‌اند.

دفاع مقدس گهواره قهرمانان بود

سردار محسن رضایی با اشاره به مشارکت ۳۶ کشور در همراهی با عراق در جنگ تحمیلی بر علیه ایران افزود : دفاع مقدس گهواره قهرمانان بود ولی متاسفانه به خوبی به نسل جدید و جوان منتقل نشده است.

وی ادامه داد : بدون شناخت خصوصیات و رفتار و عملکرد شهیدان باکری و خرازی نمی توان عملیات بدر و خیبر و جنگ تحمیلی را تحلیل و تبیین کرد.

هم رزم شهید باکری خاطرنشان کرد : عمق شخصیت آقا مهدی باکری هنوز برای مردم شناخته شده نیست که این دغدغه و برنامه ریزی برای معرفی جایگاه و ویژگی های آن شهید باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

دبیر شورای هماهنگی اقتصادی سران قوه با تاکید بر اینکه آقا مهدی مغرور و اهل خودی نشان دادن نبود ، بیان کرد: شهید مهدی باکری جزو فرماندهان با استراتژیک دوران جنگ بود که موفقیت های زیادی کسب کرد.

شهید باکری قهرمان ملی پرچمدار امام و انقلاب است

این عضو مجمع تشخیص مصلحت ‌نظام با بیان اینکه شهید باکری قهرمان ملی پرچمدار امام و انقلاب است، گفت: امثال شهید باکری های و جوانان زیادی در کشور داریم که باید به آنها میدان داده شود.

وی گفت: همراهی و همدلی این دو شهید وارسته با یکدیگر به نوعی یادآور روابط امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) است، چراکه به معنای واقعی کلمه شهدای کربلا را برای خود الگو قرار داده بودند.

وی تسلط به مقتضیات زمان، اطلاع از معادلات جهانی و در کنار آن مردم‌دوستی و مردم‌داری را ویژگی‌های بارز شهید مهدی باکری عنوان کرد.

رضایی همچنین شهیدان باکری را افرادی تحصیلکرده، دارای ضریب هوشی بالا همچنین افرادی متعهد، فوق‌العاده شجاع، همراه با انقلاب اسلامی و دانش‌آموخته مکتب حضرت امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: رشادت‌های شهید حمید و مهدی باکری به معنای واقعی کلمه یادآور جان‌فشانی‌های شهدای کربلا بود.

Image removed.

انتخابات ۱۱ اسفندماه حماسه ای بزرگ دیگری رقم زد

سردار علی اکبر پورجمشیدیان، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیز در این مراسم گفت: به رغم همه شیطنت ها و دسیسه ها، در انتخابات ۱۱ اسفندماه حماسه ای بزرگ با امنیت و سلامت کامل توسط شیعه و سنی و کرد و ترک در منطقه خلق شد.

وی افزود: منتخب های مردم باید در صحن مجلس پیشگری مشکلات مردم و شهر خودشان باشند.

 پورجمشیدیان نقش سردار محسن رضایی در عرصه عملیات بدر و خیبر بی نظیر و بی بدیل عنوان کرد و گفت: عملیات خیبر، بدر و والفجر ۸ بون شک یکی از پیچیده ترین و سخترین عملیات ها در تاریخ نظامی است.

وی با تاکید بر فرمایش شهید باکری در هر حرمت و اقدام گفت : در هر حرکتی باید از کلمه «سبحان الله» استفاده کنید.