رفتن به محتوای اصلی

بیانیه هیأت داوران جشنواره نهم ابوذر استان قم

1402/12/18

متن بیانیه هیأت داوران نهمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان قم بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
و به نستعین، انه خیرُ ناصرٍ ومعین

حاضران و گرامیان
اهالی درایت و مدیریت
اصحاب قلم و هنر
سلام و نور و رحمت

بسیج اگر مظهر انسجام انقلابی است، رسانه نیز آوردگاه پیام و ندای حق و حقیقت؛ زین رو تلاقی بسیج و رسانه، زمین و زمینه‌ی تربیت و کنشگری شخصیت‌هایی بی‌بدیلی همچون ابوذر علیه السلام است.

انقلاب اسلامی ایران، امروز از بسیج رسانه و اصحاب رسانه چیزی جز تکرار «آرمان‌ها» و تربیت «ابوذرها» طلب نمی‌کند و مهم‌تر، تولید ادبیات، تولید جریان و تولید فرهنگ در وقت طلایی عصر انسان رسانه!

دبیرخانه‌ی جشنواره حضرت ابوذر علیه السلام در حالی نهمین سال خود را جشن می‌گیرد که شاهد افزایش مشارکت خبرنگاران و هنرمندان صاحب اثر است.

هیأت داوران جشنواره نهم با حضور ۲۳ تن از استادان و کارشناسان مطبوعاتی و رسانه‌ای در مدت یک ماه حدود ۷۰۰ اثر رسیده را به ارزیابی و داوری نشسته‌اند.

تلاش داوران بخش‌های مختلف بر این بوده است که در ارزیابی‌ها به امانت و انصاف پایبنده بوده و به دور از نام و نشان صاحبان اثر، رسیده‌های ممتاز انتخاب شوند.

از مزیت‌های امسال، تنوع حضور رسانه‌ها بوده؛ رسانه‌هایی که اول بار پا در این جشنواره نهادند و میدان رقابت را گرمی و شور بخشیدند.

هر چند در خوشحالی افزایش رسیده‌ها، از آثاری نیز انتظار بیشتری در کیفیت‌بخشی واژه‌ها و سوژه‌ها و ترکیب‌ صوت و تصویر و رنگ‌ها می‌رفت؛ این اختلال البته به چگونگی فعالیت و آینده‎نگری آموزشگاه‌ها و محافل تربیت خبرنگار و هنرمند اشاره دارد، که قدر «قم» بیش از این است.

و آنچه پیش روی بسیج رسانه و شهر مقدس قم است که برای آینده‌ای پویا و سامان‌یافته درخور تجربه و تأمل است:

۱. آثار رسیده در این هماورد رسانه‌ای نشان از ظرفیت و استعداد نسل جدید دارد که افزایش توش و توان این بخش از فرزندان انقلاب، به هَمّ و همت مدیران فرهنگی و مطبوعاتی وابسته است.

۲. حضور خبرگزاری‌های بزرگ، مطبوعات فعال وپایگاه‌های خبری، تحلیلی و اندیشه‌ای، بلاد «قم» را از دیگر نقاط کشور ممتاز کرده است که تعامل و مشارکت مدیران و دبیران کارآمد آن رسانه‌های وزین به ایجاد شبکه بزرگ تولیدگران محتوای فاخر دینی و انقلابی می‌انجامد.

و در پایان بیان می‌داریم، جشن‌ها در گفتمان انقلاب اسلامی هماره سرآغاز و سرفصلی دیگر دارد، امروز نیز پایان یک جشنواره نیست، امروز نهمین سال تولد فرزندان ابوذر است و آغازی باصلابت بر جشنواره دهم.

هیأت داوران نهمین جشنواره ابوذر استان قم