رفتن به محتوای اصلی

مطالبه گری در رسانه ها به دور از تضعیف باشد/امید آفرینی به جامعه تزریق شود

1401/09/08

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام گفت:در شرایط کنونی به‌هیچ‌وجه نباید انفعال در جامعه ایجاد شود، رسانه‌های گروهی و فضای مجازی باید اُمیدآفرینی همراه با واقعیت، دارایی‌ها و توانمندی‌ها را به جامعه تزریق کنند.

به گزارش سازمان بسیج رسانه چهارمحال و بختیاری ؛ حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مطالبه‌گری در رسانه‌ها و فضای مجازی باید به‌دور از تضعیف، شکنندگی و دافعه و همراه با خیرخواهی باشد.

وی با اشاره به اینکه مطالبه‌گری خشن  باعث دافعه می شود تصریح کرد:  ادبیات مطالبه‌گری اصلاح شود تا بتواند به سلامت کار و نتیجه گرفتن از امور کمک کند.

نکونام با بیان اینکه در شرایط کنونی به‌هیچ‌وجه نباید انفعال در جامعه ایجاد شود گفت: رسانه‌های گروهی و فضای مجازی باید اُمیدآفرینی همراه با واقعیت، دارایی‌ها و توانمندی‌ها را به جامعه تزریق کنند.

وی با اشاره به هفته بسیج بیان داشت: بسیج از یادگارهای متین و ارزشمند امام خمینی (ره) و از مسائل مهم جامعه اسلامی است که باید ظرفیت و فرصت آن را درک کرد.

نکونام خاطر نشان کرد:  امام خمینی (ره) با درایت و آینده‌نگری، نهال بسیج را به‌عنوان یک ضرورت در درون انقلاب اسلامی قرار دادند تا جمهوری اسلامی بتواند به برکت بسیج راه خود را ادامه دهد.

وی  اذعان داشت: بسیج جوشیده از بطن و حضور تمام‌عیار مردم در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی است و موفقیت‌ها بدون تکیه به بسیج به‌عنوان آحاد مردم امکان‌پذیر نیست.

نکونام یاد آور شد: فرهنگ‌سازی نسبت به بسیج ضروری است و  روحیه مطالبه‌گری نسبت به بسیج و جایگاه آن مورد غفلت قرار گرفته و حتی مقاطعی در حق بسیج کم‌لطفی‌هایی شده است که باید جبران شود.

وی افزود: تلاش و برنامه‌ریزی برای رشد و بالندگی مستمر و مدام بسیج در دستور کار همگان به‌ویژه مسئولان دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

Image removed.


بسیج در میدان سازندگی کشور به موفقیت های بالایی دست پیدا کرده است

مسئول سازمان بسیج رسانه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بسیج در دوران دفاع مقدس جانانه از کشور دفاع کرد و پس از آن با تکیه به مردم در عرصه سازندگی مناطق جنگ‌زده وارد شد.

سرهنگ دوم پاسدار احسان ربیعی فرادنبه بیان داشت: بسیج در میدان سازندگی کشور به موفقیت های بالایی دست پیدا کرده است ، هم‌اکنون بیش از 20 قشر در بسیج و در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی، رسانه، فضای مجازی، دانشگاهی، هنرمندان و رشته‌های تخصصی دیگر فعالیت دارند.

وی بیان داشت : دشمنان برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی تلاش های زیادی را انجام دادند، اما آن ها نمی توانند کاری را از پیش ببرند.

ربیعی اذعان داشت: حضور مردم و بسیج در کنار نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی بار دیگر فتنه استکبار جهانی علیه ایران را خنثی کرد.

Image removed.

ضرورت افزایش سواد رسانه ای در بین آحاد جامعه

مسئول بسیج اقشار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: افزایش سواد رسانه‌ای به‌منظور تقویت سرمایه‌های اجتماعی در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ پاسدار سید مسعود موسوی بیان داشت:  سازمان بسیج رسانه در تاثیرگذاری بر قشرهای مختلف جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان نقش اساسی ایفا می‌کند.

وی به ضرورت جهاد تبیین اشاره کرد و گفت:  توجه به جهاد تبیین از سوی رسانه‌های گروهی و فضای مجازی  ضروری است و  رسانه و فضای مجازی در شکست دشمن در جنگ‌های ترکیبی نقش مستقیم دارد.

انتهای پیام/