رفتن به محتوای اصلی

تشکیل نظام جامع صنفی رسانه مطالبه‌گری شود

1400/06/18

به گزارش بسیج رسانه از همدان، 

مسعود بصیری عصر امروز در نشست با اعضای هیئت اندیشه‌ورز بسیج رسانه همدان با بیان اینکه حوزه رسانه مشکلات متعددی دارد که باید نسبت به رفع ریشه‌ای و اصولی آنها اقدام شود اظهار کرد: معتقدم تشکیل نظام جامع صنفی خبرنگاران و رسانه بهترین و کاربردی‌ترین راهکار رفع مشکلات آن از یک سو و پویایی آن از سوی دیگر است.

وی با بیان اینکه در هر دوره معاونت‌های مطبوعاتی قول تشکیل این نظام صنفی را داده‌اند اما در عمل به نتیجه‌ای نرسیده و در حد حرف باقی مانده است گفت: با وجود پیگیری‌های صورت گرفته از سوی بسیج رسانه از وزارت ارشاد دولت دوازدهم اما توجهی به این مهم نشد.

رئیس سازمان بسیج رسانه با اشاره به اینکه متأسفانه هیچ سامانی در حوزه مطبوعات نداریم گفت: راه‌اندازی مجموعه‌هایی مانند دادگاه فرهنگ و رسانه و یا شورای حل اختلاف رسانه بستر کاربردی برای پیگیری امور رسانه‌ای‌ها نیست و باید با جدیت پیگیر تشکیل نظام جامع صنفی رسانه بود.

وی با تأکید بر مطالبه تشکیل نظام جامع صنفی رسانه از وزیر ارشاد دولت سیزدهم اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه یاری‌گر دولت باشد و اهالی رسانه به ویژه اعضای بسیج رسانه نیز باید در این خصوص مطالبه‌گر باشند.

بصیری حمایت از رسانه‌ها و خبرنگاران را ضروری دانست و با تأکید بر لزوم انجام کار شبکه‌ای و منسجم در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی گفت: بسیج رسانه با هدف پویایی رسانه‌ها و‌ بالا بردن سواد رسانه‌ای فعالان این عرصه به منظور تحقق رسانه در تراز تمدن اسلامی از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.

حاجی‌بابایی: رسانه‌ها تبیین، مثبت‌نگری، عقلانیت و مطالبه‌گری را مد نظر قرار دهند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نیز با تاکید بر اینکه باید با هم‌افزایی کمک‌حال دولت مردمی و انقلابی بوده و در راستای افزایش سرمایه‌ اجتماعی کشور حساسیت بالایی داشت اظهار کرد: برایند کار رسانه‌های انقلابی باید حرکت در مسیر مشترک برای تقویت گفتمان انقلاب و خدمت به مردم باشد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان اینکه در برخی از راهبردهای رسانه‌ای نیاز به بازنگری داریم تأکید کرد: باید تاکتیک‌های خود را به روز کرده و در راستای جذب حداکثری افراد به سمت و سوی گفتمان انقلاب با برنامه و منسجم ورود کنیم.

وی با بیان اینکه انتخابات اخیر نشان داد دوران تخریب به پایان رسیده و باید مقوله تبیین، مثبت‌نگری، عقلانیت و شفافیت در کنار مطالبه‌گری مد نظر قرار گیرد گفت: گفتمان رسانه‌های انقلابی باید با راهبردهای اصلی نظام تعریف شود.

قوامی: برگزاری دوره آموزشی برای خبرنگاران در مهرماه

رئیس بسیج رسانه استان همدان نیز با تأکید بر لزوم هدفگذاری برای تحقق رسانه در تراز انقلاب اسلامی، گریزی به برخی از برنامه‌های بسیج رسانه در سطح استان زد و با اشاره به افزایش عضوگیری در این مجموعه گفت: در حال حاضر ۳۰۰ فعال رسانه‌ای عضو بسیج رسانه هستند که ۷۰ نفر از آنها طی دو ماه اخیر به این مجموعه پیوسته‌اند.

ناصر قوامی با اشاره به دغدغه بسیج رسانه نسبت به آموزش خبرنگاران و ارتقای سطح آنها به ویژه در حوزه سواد رسانه گفت: قرار بود یک دوره آموزشی برای اصحاب رسانه برگزار شود که به خاطر شرایط کرونایی برگزاری آن به مهرماه موکول شده است.

وی خواستار پیگیری تشکیل نظام جامع صنفی رسانه اظهار کرد: بسیج رسانه استان به منظور تحقق این مطالبه به حق با تمام توان ورود خواهد کرد.

رئیس بسیج رسانه استان همدان با تأکید بر اینکه مشکلات خبرنگاران در حوزه بیمه، دستمزد و... از طریق تشکیل این نظام صنفی حل می‌شود گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای اجرایی شدن این مهم بهره گرفته شود.